Mister-auto - Hjälp

Hur beställer jag ?

Våra telefonrådgivare hjälper måndag–fredag kl. 09:00–16:00. Ring 0900 6709230 (2.5 kr/min.) för att få hjälp med:

  • Information om produkterna
  • Att beställa online
  • Att beställa via telefon

Du kan beställa på internet dygnet runt alla veckodagar.

Viktigt :

Med några få undantag säljer vi endast de produkter som finns på vår webbplats.
Ni behöver inte kontakta oss om ni söker några andra bildelar: (motor, växellåda, karossdelar, interiördelar o.s.v.)

Trots att våra rådgivare är bildelsspecialister kan de inte lösa tekniska problem via telefon.

Om du har större problem med ett mekaniskt fel, om du inte har inte har rätt verktyg eller nödvändiga kunskaper för att demontera/montera bildelar rekommenderar vi att du rådfrågar eller söker hjälp på en verkstad innan du beställer hos oss.

Följ din beställning

Du kan följa din beställning under dina beställningar (klicka på Mitt konto-länken längst upp till höger på sidan).

Din beställning kan :

  • Vara registrerad och vänta på att bli behandlad
  • Behandlas
  • Vara expedierad (bekräftelse med ett nummer har skickats via e-post, så att du kan följa beställningen i transporten)

Din beställning kan även :

  • Vara registrerad och vänta på att betalas (vid betalning via banköverföring)
  • Vänta på godkännande (kvantitet, delarnas referensnummer o.s.v.)

I de båda senare fallen kommer vår Kundservice att skicka dig ett e-postmeddelande där du ombeds svara, eller kontakta dem.

Byten / returer

Kunden kan returnera eller avboka sin beställning. För att kunna göra det måste du skicka ett e-postmeddelande, via kontaktformuläret i ditt kundkonto, eller ringa till Företaget inom 14 arbetsdagar efter det att du mottagit leveransen. Namnteckningen på leverantörens leveranskvitto gäller som bevis för leveransdatum.
För att Företaget ska godkänna de returnerade föremålen måste kunden följa den här proceduren :

  1. Kontakta Mister Auto via e-post, via ditt kundkonto eller via telefon för att begära ett transportkvitto.
  2. Skicka tillbaka produkten i dess kompletta, oskadade originalförpackning.
  3. Förpacka originalförpackningen i en skyddande förpackning
  4. Kontakta Mister Auto transportör för att begära att paketet hämtas.
  5. Lämna paketet och transportkvittot till transportören.

När den returnerade delen har mottagits får kunden pengarna tillbaka via den ursprungliga betalningsmetoden.

Viktigt :
För att returen ska godkännas är det avgörande att :

  • Delen är i perfekt skick (oanvänd och utan tecken på att ha varit monterad)
  • Den returneras till oss i sin originalförpackning (hel, omärkt och utan tejp)
  • Förpackningen placeras i en låda för försändelser tillsammans med "returkvittot" (säkerställ, så att inga tunga och ömtåliga delar kan röra sig i förpackningen)

DEPOSITION

När du mottagit din nya del ska du skicka tillbaka din deponerade del TILLSAMMANS MED "transportetiketten" som du skriver ut på dina kundsidor.

När vi mottagit den deponerade delen återbetalas du enligt ditt ursprungliga betalningssätt.

Returnerade varor skall ovillkorligen skickas tillbaka i sina respektive originalförpackningar.

Obs: Du måste skicka tillbaka din deponerade vara senast 30 dagar efter det att vi fått din beställning. Efter denna tidsperiod kommer inte din deponerade vara att återbetalas.
Deposit kan lämnas endast på kompletta och oskadade delar.

Varför välja Mister Auto?
  • Alltid lägsta pris
  • Mer än 300 000 originaldelar att välja bland
  • En kompetent kundtjänst för alla dina frågor
  • 15 dagars ångerrätt